2007-10-08

Tyvärr...

...var det väl på nåt sätt "positivt" att det var en av kronprinsessan Victoria:s "vänner" som blev brutalt ihjälslagen häromdagen, det kanske innebär att samhället får upp ögonen för det helvete som en jäkla massa ungdomar och andra mäniskor upplever varje dag, att stå öga mot öga mot det så jävla onödiga vardagsvåldet.

Tyvärr är det ju så att en ihjälslagen "kungahus-kompis" är så "mycket mer värd" än en svenne från Sunne, en blatte från Tensta, ett socialfall från Hägersten eller en ensamstående morsa från Växjö...

Tyvärr tror jag verkligen att det är så vårt samhälle fungerar. Jag blir nästan lika illamående av det som jag blir över att en 16 åring på väg att fylla 17 blir brutalt ihjälsparkad efter en fest utan någon som helst, verkar det som, anledning.

Det jag nästan blir ännu mer illamående av är att om ett par månader så är allt glömt, allt är glömt och vi börjar om igen! Fy fan...

För övrigt anser jag att " "-tecken känns fånigt att skriva ut, men för att ingen ska "missförstå" mig sätter jag ut dom...

1 Comments:

Blogger Cliff Hanger said...

Du är nog inne på rätt spår. Helt plötsligt engageras den övre medelklassen och överklassen när våldet knackar på utanför deras port, så att säga.

21 oktober, 2007 22:56  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com Bloggtoppen.se