2006-01-24

Min karriär...

...ibland blir jag faktiskt lite irriterad på folk som tycker man varit på samma ställe aldeles för länge! "du borde byta jobb" "men herregud!? är du fortfarande kvar där?" o s v, o s v... Ok att jag varit på samma företag väldigt länge, men jag har faktiskt inte gjort samma sak under hela den här tiden...

-93 fick till min stora lycka under den stora arbetslöshetens tid ett jobb i växeln, jättekul. Var i växeln i typ sex månader.

-93 - -95 Efter växeln var det dax att prova på arbetet i kundtjänst.

-95 - -97 Ville tjäna mer pengar, prova mina vingar, arbetade som säljare.

-97 - -98 Insåg att jag aldrig skulle klara av att gå över lik och sälja min mor, o s v... Gick tillbaka till kundtjänst. Ingen prestigeförlust för mig bara ny arbetsglädje.

-98 - -00 Lite ansvar växer man av så jag tog chansen att arbeta som TM-ansvarig i firman, sovmorgnar fick man också, och lite mer pengar tjänade man.

-00 - -02 Ytterligare ansvar och lön fick jag under min tid som chef på kundtjänst.

-02 Tyvärr gjorde det ytterligare ansvaret, min mesighet och en rent ut sagt CP-skadad chef att jag blev sjukskriven 6 månader. En erfarenhet som i o f s inte är helt fel att ha med sig i bagaget.

-03 - Tillbaka från sjukskrivningen, med nya friska tag tog jag tag i min tjänst som skadereglerare!

Jag har alltså haft 6 eller 7 olika sorters jobb under dessa tretton år, förvisso på samma bolag men jag har ju inte direkt blivit vid min läst om man säger så. Visst hade jag säkert tjänat mer pengar om jag bytt bolag ett par gånger under tiden men jag anser inte att pengar är det viktigaste här i livet. Jag har haft rent ut sagt SKITKUL på mitt jobb mest hela tiden. Ups and downs naturligtvis men i stort sett kul.

Jag har fått åka till bl a Ungern, Island, Italien, Estland och andra ställen, jag har fått göra massa roliga saker...

Vi får väl se hur länge man blir kvar men jag siktar faktiskt på guldklockan, det är ju bara 12 år kvar nu...
BlogRankers.com Bloggtoppen.se