2006-01-10

Om jag blir politiker...

...ska jag driva den här frågan!

Mitt förslag är följande:

Alla blivande mammor och pappor borde när graviditeten är konstaterad, när man vet säkert att det simmar runt en liten bebis inne i magen alltså, ha rätt att vara hemma tills bebisen gör entré i livet. De ska då få 80 % av lönen betald av staten, precis som vid vilken föräldraledighet som helst. Jag tycker det är en lysande idé! Man behöver ju tid att planera, möblera om, inhandla viktiga saker, visa sin kärlek till både pyret och resten av familjen, kvinnan kanske inte mår så bra, o s v, o s v... Det finns massor av anledningar till att man inte ska vara på jobbet under den här tiden i livet. Det finns massor av arbetslösa som kan göra jobbet i stället under tiden. Tänk så mycket barn det dessutom skulle födas om det var på det här viset. Alla pensionsproblem i framtiden är lösta, barnmatsindustrin kommer blomstra. Blöjor och barnvagnar produceras på löpande band, mängder av dagis skulle öppna...

Bara fördelar tycker jag!
BlogRankers.com Bloggtoppen.se