2006-11-27

För en tid sedan...

...stämmde jag in i hyllningssången över våra busschaufförer, nu måste jag hylla en annan sällan hyllad yrkesgrupp. Brevbärarna, härförleden kom det ett brev hem till oss i min mors namn, vi har inte (sedan drygt ett år tillbaka) längre samma efternamn och absolut inte liknande förnamn och hon har aldrig bott i närheten, ändå lyckades brevbäraren föra detta brev till min brevlåda. Jag är imponerad, att det dessutom var ett brev av ganska viktig karaktär gjorde saken ännu bättre. Så, jag ställer mig upp, bugar lätt och säger tack! Tack ni kvinnor och män som dagligen i ur och skur och för den delen solsken ibland traskar runt på Lilla Essingen och resten av vårt land och delar ut post...

Undrar när någon ska hylla trafikskaderegleraren...
BlogRankers.com Bloggtoppen.se