2006-10-13

Konstigt det här...

...att det är helt otroligt vidrigt med folk som försöker överleva, som kanske drar en vals för arbetsförmedlingen eller försäkringskassan och på det sättet lyckas snyta åt sig en hundring eller två. Medans det tydligen verkar vara helt ok att leva ett liv utan att betala tv-licens, undandra sig att betala fastighetsskatt eller anställa barnflickor och betala dom svart... Bara man bär en partibok med ett stort M på så är det ok. Märkligt...

Gick inte Fredrik och hans gäng till val på att stoppa fusket?

Missförstå mig rätt nu, jag tycker verkligen inte att man ska fuska med a-kassa och annat, men jag tycker inte heller att man ska bilda en regering av skattefuskande, svartjobbsarbetsgivare och hasch-rökare.

Nä, bygg en barrikad nu! Bygg den hög och ring mig sen, jag står gärna högt upp på den!

Fast han som rökte hasch kan jag acceptera, det var nog inte så allvarligt egentligen och allvarligt talat, alla ni som är födda mellan 1945 och 1970 som läser den här bloggen, hur många har levt ett helt drogfritt liv?

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag håller med dig, du har så rätt!

(Min grannes katt heter Sixten, som din son, såg jag ;P Men lugn, katten är snäll som ett lamm. Hoppas din son också är/blir det ;)

14 oktober, 2006 02:09  
Blogger Sir Realistic said...

Spelar egentligen ingen roll vilken färg man har på skjortan, mediadrevet drar alltid igång så fort tillfälle ges. Men visst var det ovanligt många dumheter som grävdes fram gällande Borelius, att kliva in i en sådan roll som hon gjorde, med såna bojar runt fötterna, var inte särkilt smart.

16 oktober, 2006 08:54  
Blogger Cliff Hanger said...

Om Borelia och Kilo får statsrådspensioner går skam på torra land och är i så fall inget annat än ren stöld.

17 oktober, 2006 01:15  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com Bloggtoppen.se