2007-02-17

Städer jag gillar...

...tänkte jag skulle försöka sparka liv i den här bloggen igen, ett bra sätt är att göra en lista. Tror jag... Satt igår och funderade på vilken världsstad jag ville åka till på nästa lilla trip jag och familjen gör, finns många men här ska jag ranka de som jag varit i som jag helst vill åka tillbaka till. Typ...

1, Prag, Hamnar etta eftersom det var länge sedan jag var där och Louise och Sixten inte varit där. Det var så himla fint där. När vi åker dit ska vi åka på våren. Sist jag var där var det november och med tanke på hur fint det var i november vågar jag knappast tänka på hur vackert det är i maj! Fruktansvärt god öl har de också...

2, Paris, jag tror att jag kan tänka mig att åka dit hur många gånger som helst faktiskt, har ni inte varit där tycker jag att ni ska åka omedelbart. Sacre coeur, Eiffeltornet å allt annat. En vårdag i Paris slår det mesta!

3, Barcelona, vi var där i slutet på januari. Kanske inte den absolut bästa tiden att vara i Barcelona men det var fantastiskt trevligt ändå. Jag skulle som de flesta andra städer vilja åka dit på våren, men även en höst-trip skulle gå bra. Fattar ni vad coolt att de har papegojor i Barcelona. Som våra duvor ungefär fast såååå mycket coolare! Tapas, sightseeing och lite fotboll ser jag fram emot nästa gång i Barcelona!

4, Reykjavik, kanske inte så mycket för själva Reykjavik utan mer för själva Island, vilket ställe! Grymt coolt, hoppas vi snart kan åka dit, fast vi väntar nog tills Sixten blir lite större så att han kan uppleva allt. Varma sprutande källor, vulkaner, glaciärer, vattenfall. Lite som i trollskogen faktiskt...

5, Budapest, been there, Don´t remember to much. Var där med jobbet på konferens så det blev mycket konferens och festande, men det var fint kommer jag ihåg, förmodligen ännu finare nu när de hunnit med att restaurera allt efter kommunismen...

6, London, var där 5 minuter en gång. Eller rättare sagt, jag var på Stanstead flygplasten under ett flygbyte, så egentligen har jag ju inte varit där... Tycker dock att bombrisken är lite för hög för Sixten...

7, Köpenhamn, känns ju inte som utomlands direkt men det är klar man ska åka tillbaka dit! Pölser, smörrebröd och danska wienerbröd med chokolade!

Eller nåt...
BlogRankers.com Bloggtoppen.se